tisdag 27 mars 2012

Tisdag 27 mars

Tisdag: Hemmagjord pizza

Fast lite fusk blev det. Köpte en färdig deg från Sara Lee, XL varianten som täcker hela plåten. Johan har gjort hemmagjord tomatsås och fryst in i lagom stora burkar, perfekt till pizzabak.
Idag la vi på riven ost, dansk salami, svarta oliver, röd paprika och gul lök. Mums!
Numera äter hela familjen pizza så hela plåten gick åt. Jag hade hoppats på matlåda...

Till detta så gjorde jag pizzasallad: Hyvlade vitkål med osthyvel och strimlade röd paprika tunt. Hällde över kokande vatten och lät stå 5-10 min. Sen slår man av vattnet och häller på iskallt vatten lika länge. Slå av det också. Sen häller jag över vinegretten bestående av 1 del olivolja, 1 del vitvinsvinäger, ½ del vatten, salt, peppar och italiensk salladskrydda. Helst ska detta göras några timmar innan den äts.
Jag brukar göra en stooooor burk, typ 2 liters glassburk, och sedan står den i kylen 1-2 v.
Perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar