torsdag 17 januari 2013

Rotsaker, ändring och JIPPO ;)

Var och handlade rotsaker på City Gross precis. De säljer urvalda rotsaker för 3,95 kr/kg den här veckan. Jag fick MASSOR för 20kr! Inte nog med att jag använder mycket den här veckan, till rotsakerna i ugn och rotmos och kassler. Jag kommer ha massor kvar nästa vecka också. Det blir nog en vitkålssallad alt. coleslaw, något gott med rödbetor och kanske en soppa?
Kommer förresten skjuta upp söndagens middag, rotmos och kassler till nästa vecka. För på söndag ska vi få äran att följa med grannarna på jippo i storstaden. Grannfrun vann biljetter till förhandsvisningen av barnfilmen Röjar-Ralf (som Linus har tjatat att han vill se!!!!) och bjöd med oss. Så vi ska till charmiga biografen Park www.biopark.se i Stockholm, först på lite mingel och sen bio.
Efter det så tänker jag mig en god bit mat på en mysig restaurang med familjen.
Kolla gärna in grannfruns blogg, hon har också tävlingar då och då. hanna.fornhem.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar