tisdag 6 november 2012

Matveckan 5-11 november + 12-18 november

Nu testar jag nåt nytt, meny för 2 veckor!

Måndag: Korv och makaroner
Tisdag: Ugnspannkaka
Onsdag: Pasta kassler- och ädelostsås
Torsdag: Wok med fläskkarré, ris
Fredag: Tacos
Lördag: Torsk i ugn, pressad potatis
Söndag: Bortbjuden

Jag har en del för mig denna vecka och det blir en enkel matsedel. Dessutom lite att göra slut på i gömmorna. Jag kommer handla fläskkarré billigt på Coop forum och lite rotsaker, broccoli och vetemjöl. 
Inför nästa vecka handlar jag kycklingfilé, äpple, lök, franskbröd, blodpudding.  Också billigt från Coop Forum

Vecka 2:
Måndag: Frukostkorv med äpple.
Tisdag: Kycklingfilé med fetaost, äpple och rödlök
Onsdag: Varma mackor med svampstuvning
Torsdag: Blodpudding/köttbullar och makaroner
Fredag: Räk- och laxsmörgås
Lördag: Höstgryta och kokt potatis
Söndag: Fisksoppa och hembakat bröd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar